ماساژ درمانی

ماساژ درمانی

ماساژ ضرورت است، نه تجمل

“این تصور که ماساژ فقط زیاده روی است کهنه شده، ” این سخن را برنت آ. بائر، مدیر برنامه طب مکمل و یکپارچه در کلینیک مایو در روچستر در مینه سوتا می گوید. “بیش از هزاران تحقیق و گزارش منتشر شده وجود دارد که شواهد علمی در مورد فواید ماساژ ارائه می دهد. اثراتی حتمی و مستقیم مانند تغییراتی در عضلات ، مسیرهای درد و کاهش هورمون های استرس مانند کورتیزول.اما اثرات غیر مستقیمی نیز وجود دارد ، مثل حضور در یک محیط راحت و وجود انسانی دلسوز که در مجموع منجر به اثرات عمیقی بر سطح استرس و حالت عاطفی می شود. “favayede masazh

تنها به سخنان دکتر بائر اکتفا نکنید.در اینجا نتیجه تحقیقاتی ارائه می شود که به 5 فایده یک ماساژ خوب اشاره می کند:

ماساژ باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود.

هنگامی که شما مضطربید و احساس فشار می کنید، بدن شما هورمون استرس، کورتیزول را ترشح می کند. متاسفانه، این اتفاق فقط باعث می شود شما احساس فشار و اضطراب بیشتری داشته باشید. اینجاست که ماساژ می تواند مفید باشد. محققان کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، بیمارانی را که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بودند مورد آزمایش قرار دادند. آنها مزایای ماساژ و استراحتی آرامش بخش را مقایسه کرده و دریافتند اعضای گروهی که ماساژ گرفتند به طور قابل توجهی کمتر دچار اضطراب و تنش شده بودند. آنها همچنین به طور قابل توجهی کمتر گزارش درد کرده بودند. مطالعات دیگر این نتایج را تایید میکند.
نویسنده این تحقیق ، دکتر بائر می گوید: “بررسی های مشابه در مورد عمل های قفسه سینه، پستان و جراحی کولورکتال به اجرای گسترده ی ماساژ درمانی در بیمارستان های ما منجر شده،”

ماساژ درد کمر را کاهش می دهد.

امان ازدرد کمر! اگر از در کمر به ستوه آمده اید ، یک مشتمال خوب می تواند بهترین تجویز پزشکی باشد!. محققان دانشگاه پزشکی میامی به مدت 5 هفته تحقیقی روی افرادی که حداقل 6 ماه از درد کمر رنج می بردند انجام دادند.آنها دریافتند افرادی که 2 بار در هفته به مدت نیم ساعت ماساژ درمانی میشوند ، در طول هفته دارای درد کمتر و تحرک بیشتری در ناحیه کمر خود نسبت به گروه دیگر که به استراحت مطلق پرداخته اند می باشند.به علاوه در گروه ماساژدرمانی ، افراد استرس کمتری داشتند.masazh dar donya

خواب راحت تر !

بسیاری از ما در خوابیدن شبانه دچار مشکل هستیم و نزدیک به 10 درصد از مردم آمریکا از بی خوابی مزمن رنج می برند. در همان مطالعه انجام شده در خصوص درد کمر در دانشگاه پزشکی میامی ، اعضای گروه ماساژ درمانی ادعا کردند خواب راحت تری نسبت به گروه مقابل داشتند.. مطالعه دیگری در مجله روماتولوژی به مقایسه فواید ماساژ درمانی با استراحت درمانی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا پرداخت. افرادی که 2 بار در هفته به مدت نیم ساعت طی 5 هفته ماساژ درمانی شده بودند ، خواب راحت تر و طولانی تری نسبت به گروه تحت استراحت داشتند.علاوه بر آن افراد این گروه میزان درد و نقاط ملتهب کمتری گزارش کرده بودند.

ماساژ ممکن است درد زانو را تسکین دهد.

آرتروز زانو به معنی تفکیک غضروف، رباطها، پوشش مفصل یا استخوان پا،بوده که می تواند دردی طاقت فرسا باشد. اما ماساژ ممکن است مفید واقع شود.
مطالعه در هر دو مرکز تحقیقات پیشگیری ییل-گریفین و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی نیوجرسی نشان داده که ماساژ سوئدی هفتگی باعث کاهش درد زانو در مبتلایان به آرتروز زانو می شود. در این مطالعه هشت هفته ای، برخی از شرکت کنندگان هفته ای 1 یا 2 بار به مدت 1 ساعت ماساژ سوئدی دریافت می کردند،در حالی که دیگران درمان های کوتاه تر یا کمتر و یا بدون ماساژ را تجربه می کردند. اعضای گروه ماساژ درمانی درد کمتر و عمل کرد بهتری در زانوان خود داشتند.

Young people do yoga indoors

ماساژ درمانی باعث کاهش سندرم تونل مچ دست می شود.

با افزایش زمان استفاده از رایانه ، درد مچ تجربه ایست که بسیاری با آن روبه رو شده اند. درموارد شدید تر، شما ممکن است دچار سندرم تونل مچ دست شوید، که عبارت است از به دام افتادن عصب میانی مچ که باعث درد و سوزش(خواب رفتگی) می شود. ماساژ آرام ممکن است باعث تسکین شود.در یک مطالعه گزارش شده در روماتولوژی بین المللی ، افراد مبتلا به تونل مچ دست به دو گروه تقسیم شدند.
یک گروه علاوه بر پوشیدن آتل مچ، از ماساژ دست نیز بهره مند می شدند، در حالی که گروه دیگر فقط از آتل مچ دست استفاده می کردند. در پایان مطالعه، گروه ماساژدرمانی شده قدرت گرفتن بیشتر و درد کمتری داشتند.درمطالعه دوم که در مجله فعالیت های بدنی و حرکت درمانی چاپ شد ، بیماران تونل مچ دست به طور روزانه مچ خود را ماساژ داده و بطور هفتگی به مدت 4 هفته به صورت حرفه ای ماساژ درمانی می شدند. گروه ماساژدرمانی شده قدرت گرفتن بیشتر و درد کمتری نسبت به گروه شاهد (بدون ماساژ درمانی) داشتند

ماساژ در منزل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *