فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

شاید واستون سوال پیش اومده باشه که ماساژ درمانی چیست؟ و ماساژ درمانی چه فوایدی دارد؟ ماساژ رمانی دارای خواص بیشماری مه در اینجا سعی کردیم چندین دلیل مهم و علمی اونو که از نظر علمی هم ثبت شده بپردازیم در این نظر شمارو به فواید ماساژ پا و اموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا جلب میکنم با ما از طریق سایت ماساژ همراه باشید

ماساژ درمانی یک شکل باستانی از شفا و آرامش است و فشار ملایم دست ها بر عضلات درد اثر می گذارد. ماساژ پا نه تنها احساس خوبی به شما می دهد، بلکه دارای مزایای سلامتی قابل توجهی است که از استرس، بیماری و درد رهایی می یابند.اصول ماساژ دست و پا و فواید آن

آرامش

خود ماساژ یک رفلکس شهودی است که در اثر کار بیش از حد و یا استرس ایجاد میشود خدمات بهداشت و درمان کالج دانشجویی در انتشارات خود “۵۱ تکنیک های آرامش بخش ساده”. ماساژ پا که می تواند کمک به آرامش عضلات پا و همچنین کمک به آرامش کامل بدن و کاهش استرس و اضطراب شود. بدون ماساژ حرفه ای گران و به طور بالقوه ناخوشایند، آسان است ماساژ پا خودتان است

گودارد توصیه می کند با یک دست در هر۲ طرف پاها از مچ پا شروع کنید و ماساژ به سمت بالا به ران برعکس ان به ست پایین را انجام دهید. این روند را پنج بار تکرار کنید. با استفاده از نوک انگشتان خود، زانو را با فشار دایره ای اطراف زانو ماساژ دهید، سپس از نوک انگشتان خود برای جلوگیری از سکته مغزی به سمت بالا به پشت
از زانو بروید

۱۰ فایده ماساژ پا و کف پا

۱٫بهبود ترازی پستال طبق مطالعه موردی انجام شده و گزارش شده توسط موسسه بین المللی حرفه ای بدنه (IPSB)،ماساژ پا، کمر  می تواند اختلال پوسیدگی را کاهش دهد و درد مزمن ناشی از آن را کاهش دهد. با توجه به IPSB، وضع تحریف شده می تواند منجر به کوتاه شدن انقباضات پشتی و فلکسورها شود که به نوبه خود باعث درد در کمر، کمر و زانو می شود. ماساژ به طور کلی پذیرفته شده است که قادر به کاهش درک درد است، اما IPSB گزارش داد که می تواند بیش از آن عمل کند. این سازمان به طور خاص اثرات پا و ماساژ بدن پایین را بر درد مزمن ایجاد می کند که ناشی از عدم تعادل لگن در درازمدت به علت بیماری دژنراتیو لگن است.

پس از پنج جلسه ماساژ درمانی عصبی-عضلانی که به پاها و به مدت بیش از چهار هفته به عقب بر می گردد، این موضوع نشان می دهد که  لگن به میزان قابل توجهی بهبود یافته است و محدوده وسیعی از حرکات در سراسر بدن را نشان می دهد و به طور قابل توجهی کمتر درد را کاهش می دهد.

 از Lymphedema Lymphedema تورم، معمولا در اندام ها، زمانی که یک وضعیت متوقف می شود مایعات لنفاوی به درستی گردش می کند از طریق لگن. لنفادم اغلب پس از آنکه گره های لنفاوی به علت جراحی سرطان و سایر روش های درمانی متفرق شده یا از بین رفته اند، رخ می دهد. لنفید مزمن اغلب یک وضعیت دائمی است که با توجه به مرکز سرطان H. Lee Moffitt به طور مداوم بدتر می شود. با این حال، ورزش مناسب،و فیزیوتراپی از جمله ماساژ منظم می تواند به مدیریت لنفدوم کمک کند.

درمان ماساژ با هدف کاهش لنفدهم شروع به مالیدن لگن می کند و پس از آن، پا را تحت تاثیر قرار می دهد. این اقدام ماساژ کمک می کند تا مایعات انباشته شده لنفاوی را در ناحیه های مختلف بدن به گردش در اورد. که در آن عناصر سالم سیستم لنفاوی می تواند آنها را پردازش کند. ماساژ درمان مناسب می تواند به طور قابل توجهی تورم پاها را کاهش دهد و درمان داغی کف پا باشد .خواب بهتر مزایایی ماساژ پا درست قبل از رفتن به رختخواب می تواندباشد.و به شما در بهبود خواب کمک کند. ماساژ پا به بدن کمک می کند تا آرام شود، گردش خون را بهبود بخشد و اعصاب را آرام کند. این به نوبه خود خواب آرام را زیاد می کند. نقاط طب سوزنی خاصی روی پاهای شما وجود دارند که باید برای تقویت خواب مفید باشند.پای خود را کنار یک ذیگر بگذارید. با استفاده از انگشت شست پا خود را به طرف داخل و اطرافش فشار دهید. این کار را برای حداقل ۱ دقیقه در هر انگشت بزرگ انجام دهید. بعد، پایه خود را برای ۱۰ دقیقه با روغن نارگیل گرم، روغن زیتون یا روغن خردل ماساژ دهید.

فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

۲٫ گردش خون را بهبود می بخشد با توجه به شیوه زندگی، اکثر ما از عضلات پاهایمان درست استفاده نمیکنیم همچنین کفش های نامناسب مانند کفش های تنگ حرارت طبیعی در پاها را متوقف می کنند. شما می توانید گردش خون خود را با ۱۰ دقیقه ماساژ پا روزانه افزایش دهید. این به نوبه خود باعث انتقال اکسیژن به سلول های بدن می شود که برای سلامتی کلی ضروری است. نیازی به گفتن نیست، شما همچنین باید کفش های مناسب و راحت را انتخاب کنید. ماساژ پا نیز سیستم لنفاوی را تحریک می کند و به رگهای واریسی کمک می کند

روغن ماساژ را در کف دست خود بگذارید و چند دقیقه صبر کنید. سپس، پا را به آرامی، اما محکم از پا تا مچ پا.در نهایت ماساژ ملایم را نیز به پای پای خود اضافه کنید.برای پای دیگر نیز همان را تکرار کنید.

۳٫ شما را آرام می کند پس از یک روز خسته کننده و طولانی، بهترین راه برای آرامش بخش، ماساژ پا است، به ویژه پس از یک روز طولانی از ایستادن و راه رفتن در اطراف، زمانی که پاهای ما تمایل به برانگیختن دارند. همچنین ماساژ پا به شما انرژی می بخشد با آزاد شدن هرگونه انسداد که انرژی را حفظ می کند و علائم استرس و خستگی را کاهش می دهد. ماساژ  ساق پا ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب میتواند احساسات عمومی را بهبود بخشد. همیشه ماساژ ساق پا را برای ماساژ کف پا استفاده کنید تا به راحتی در پوست نفوذ کند.

۴٫ مبارزه با افسردگی ماساژ پا و رفلکسولوژی حتی می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. بر اساس یک مطالعه سال ۲۰۱۰ منتشر شده در مجله بالینی پرستاری، ماساژ دست یا پا آرامش بخش پس از مرگ یک دوست عزیز می تواند برای مقابله با دوره ناراحتی شدید، بسیار مفید باشد. ماساژ پا تسلی می بخشد، به مردم کمک می کند تا نیاز خود را برای ترساندن و انطباق با تغییرات در زندگی، تعادل دهند. نقاط خاصی در پا برای کاهش علائم افسردگی مفید هستند. به عنوان مثال، نقطه در مرکز پا، نقطه در مرکز توپ پای خود و یا توپ پا که در زیر پا بزرگ است با ثبات احساسی و سلامت روانی مرتبط است. ماساژ این نقاط یا فشار دادن به آنها برای چند دقیقه ۲ تا ۳ بار در روز می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.
۵٫ ماساژ باعث کاهش درد میشد و رفلکسولوژی می تواند به درمان انواع مختلف درد ، مانند سردرد، میگرن، درد گردن، کمر درد و کمر درد کمک کند. برای کمر درد، به آرامی در طول رفلکس ستون فقرات با شست خود ماساژ دهید، از طرف مقابل از پا تا مچ پا با استفاده از حرکات دایره ای کوچک حرکت کنید. همچنین ماسک های کف و پاها را از پای خود بپوشانید. اگر درد گردن دارید، انگشتان پا و مفاصل را که به مدت ۵ دقيقه به پايين پا ميروند، ماساژ داده و به زودي درد را از بين ببريد. شما می توانید کل مچ پا را ماساژ دهید تا درد و تورم در مچ پا کاهش یابد و از سردرد و میگرن رهایی یابید. برای از بین بردن درد ران یا کمر درد، انگشت شست بین استخوان مچ پا و تاندون آشیل را برای چند دقیقه فشار دهید.
فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

۶٫ پا را پاکسازی می کند یک راه آسان برای حفظ پاهای سالم و رایگان استفاده از انواع ماساژ پا به طور منظم است. این کمک می کند تا عضلات را در اطراف پا افزایش دهد، سفتی را کاهش می دهد و حتی درد در مچ پا یا پاشنه را کاهش می دهد. علاوه بر این، یک ماساژ پا ۵ دقيقه اي کوتاه، باعث می شود که مفصل مچ پا شما قوی و انعطاف پذیر باشد، بنابراین مفاصل ناخوشایند مچ پا و صدمات پا می شوند.
یافته ها حاکی از این است که ماساژ پا با روغن زیتون گرم یا روغن نارگیل می تواند بسیار از درد و التهاب ناشی از تاندونیت پا را از بین ببرد. همچنین، آن را به عنوان یک درمان عالی برای اسپور پاشنه در نظر گرفته شده است. این حتی می تواند مفید باشد برای از بین بردن ناراحتی همراه با سوزش مفید است. علاوه بر روغن، شما همچنین می توانید یک رول پا برای ماساژ پا استفاده کنید. رول پا را به جلو و عقب بر روی کف و همچنین بالای پاهای خود برای ماساژ سریع رول کنید.
۷٫  ماساژ منظم پا در دوران بارداری می تواند به کاهش اثرات استرس کمک کند، که به دلیل احتباس مایع در پا و مچ پا بوجود می آید. این در دوران بارداری، بخصوص در سه ماهه آخر، بسیار رایج است. در حاملگی، ماساژ پا خود را انجام ندهید. توصیه می شود که آن را توسط یک دوست، شریک یا حرفه ای انجام دهید. در حقیقت، بهتر است که آن را توسط یک رفلکسولوژی واجد شرایط انجام دهید. پای خود را به آرامی ماساژ دهید، از نکات انگشتان خود را تا مچ پا نگه دارید. ماساژ جلو و پشت پاهای خود را به دوستان واگذار کنید.
اهمیت ماساژ با برخی از روغن ماساژ گرم بسیار مفید است. این کار با مالش دادن به انگشتان پا و یا به سمت زانو انجام می شود. این باعث می شود مایع موجود در پاها برای برگشت به سمت کلیه ها، جایی که از بدن خارج شود. همراه با ماساژ پا روزانه، سعی کنید پاها را هر وقت که ممکن است بالا ببرید،کفش های راحت بپوشانید، مقدار زیادی آب بنوشید و بخورید.
۸٫ کاهش علائم PMS و یائسگی بسیاری از زنان از علائم مانند احساس غم و اندوه، تحریک پذیری، بی خوابی، ضعف، خستگی، سردرد و تغییرات خلق در طول سندرم پیش از قاعدگی (PMS) رنج می برند. این می تواند با ماساژ پا روزانه درمان شود. حتی علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و افسردگی می تواند به طور مؤثر با ماساژ پا درست انجام شود. برای درمان PMS و یا علائم یائسگی، این است که در پایین پا  قرار دارد، جایی که انگشت پا به پا می رسد. ماساژ این نقطه طب مکمل و جایگزین را با روغن ماساژ گرم و فشار ثابت است. این را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس پا  را ماساژ دهید. ماساژ منظم پا قطعا کاهش چشمگیر و بهبود اختلالات خواب و تغییرات خلقی را نشان می دهد.
فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

فواید ماساژ پا و آموزش ماساژ کف پا و ماساژ ران و ساق پا

۹٫ سندرم بیحسی پا ماساژ پا نیز در درمان سندرم پای بی قرار، نوعی اختلال عصبی است. سندرم پای بی قرار می تواند به علت احساسات ناخوشایند مانند سوزش، کشیدن و تمایل به حرکت پاها شما باعث خواب راحتی شود. ماساژ پای خود را با روغن نارگیل گرم برای بهبود گردش خون، آرام کردن اعصاب و کمک به شما در شب بخوابید.با ماساژ دادن پاشنه و مچ پا از پا با قسمت گوشتی هر دو دست خود شروع کنید. سپس ماساژ در حرکات دایره ای با سفتی های نرم و ملایم، حرکت می کند تا از مچ پا بالا برود. این را روزانه به مدت ۱۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب بکشید.
۱۰٫ فشار خون پایین می آورد فشار خون بالا، همچنین HBP یا فشار خون بالا، می تواند با ماساژ پا به طور منظم کنترل شود. مطالعات نیز نشان داده اند که رفلکسولوژی پا می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و تری گلیسیرید کمک کند. برای درمان HBP، مهم است که رفلکس سلول را ماساژ دهید. این نقطه ی رفلکس می تواند به راحتی با فشردن هر طرف پا شما باشد. توخالی که شکل می گیرد جایی است که نقطه عطفی است.این نقطه رفلکس را به مدت چند ثانیه با انگشت شست خود فشار دهید و نفس عمیق بکشید.انگشت شست را آزاد کنید و نفس بکشید پای دیگر را تکرار کنید آن را دو بار در هفته برای چند هفته انجام دهید. همچنين ماساژ پا را به مدت ۱۰ دقيقه ۲ تا ۳ بار در هفته ماساژ دهيد تا وضعيت بهتر، اضطراب كم و فشار خون پايين تلقي شود.
هشدار: اکثر مردم می توانند از ماساژ پا درست استفاده کنند. با این حال، اگر سوختگی، زخم های باز یا زخمی روی پا، شکستگی ها و استئوپروز شدید، از ماساژ پا جلوگیری شود.

Leave a comment


Copyright ©ماساژ در منزل