آموزش ماساژ درمانی با تمرینات کلیدی

یادگیری ماساژ نیاز به تمرین و کسب مهارت های زیادی می باشد.کارآموزی که میخواهد در دوره های آموزش ماساژ شرکت نماید باید صبور
و علاقمند باشد تا بتواند به نتیجه و هدف دلخواه خود دست یابد.افزایش مهارتهای دستی و بالا بردن قدرت لمسی یکی از عوامل مهم در
فرآیند یادگیری ماساژ می باشد ما در اینجا چند راهکار برای ارتقاء مهارتهای لمسی بیان می کنیم.عمل کردن به آنها و تمرینات مکرر بسیار
مفید خواهد بود. علاقه مندان به ماساژ درماني بايد برای افزايش آگاهي حسي خود به همان اندازه که روي بدن انسان کار مي کنند، روي
اشياي بي جان نيز تمرين داشته باشند. براي شروع، پيدا کردن يک دوست که تمايل به مدل شدن داشته باشد، مفيد است. بهتر است زماني
به انجام تمرين بپردازيد که مجبور نباشيد روي ماساژ تمرکز زياد داشته باشيد پيش از يادگيري ماساژ، تمرينات ويژه اي را براي افزايش حرکت
پذيري دست هايتان انجام دهید. براي افزايش آگاهي حسي تمرينات زيادي وجود دارد:
۱- عادت کنيد اشيايي را که در اطراف شماست و در زندگي روزانه با آنها سر و کار دارید، لمس کنيد و احساسي را که از لمس آنها به شما دست مي دهد به خاطر بسپاريد. خيلي از آنها ممکن است به يکديگر شبيه باشند، اما سعي کنيد تفاوت هاي آنها را پيدا کنيد. اشياء را با نوک انگشتان يا شست دست لمس کنيد که حساسيت بسيار بالاتري دارند. دو ظرف کوچک انتخاب کنيد در داخل يکي از آنها آرد گندم معمولي و در ديگری آرد برنج بريزيد، همزمان دست را در داخل آنها بگذاريد و آرد را بين انگشتان خود مالش دهيد. اختلاف آنها را براي خود تشريح کنيد.

۲- آب، روغن و کرمها را با دست لمس کنيد و مقداري از آنها را بين شست و انگشتان قرار دهيد و تفاوت آنها را با يکديگر احساس کنيد.

massage-therapy-training-with-key-exercises-1

آموزش ماساژ درمانی با تمرینات کلیدی

۳- از تعدادي کاغذ سمباده، با درجات مختلف استفاده کنيد و سعي کنيد نوع کاغذ سنباده را از نزديک تشخيص دهيد.

۴- مقداري اشياي ريز را روي ميز بريزيد (غلات، برنج، ماش، عدس، کليد، سنجاق و…) و روي آنها را با تکه اي پارچه نازک بپوشانيد آنها را لمس کنيد و سپس پارچه اي ضخيمتر انتخاب کنيد و دوباره اين تمرين را انجام دهيد. بار ديگر اين تمرين را با يک پارچه ضخيم تر نظير پتو يا فوم انجام دهيد تفاوتهايي را که هنگام لمس هر يک از اين پارچه ها حس مي کنيد، به خاطر بسپاريد و به ميزان فشاري که هنگام لمس هر يک وارد مي آوريد، توجه کنيد.

۵- با يک انگشت گونه، دست، بازو، کف دست ، شکم، زانو، و کف پاي خود را لمس کنيد تفاوت بين اين بافتها را احساس کنيد و به حرارت و ميزان رطوبت بخشهاي مختلف بدن توجه کنيد.

massage-therapy-training-with-key-exercises-2

آموزش ماساژ درمانی با تمرینات کلیدی

۶- لمس کردن را در نواحي مچ و آرنج خود تمرين کنيد. قسمت جلوي مچ دست مکان بسيار خوبي براي شروع کردن است. در اينجا ميتوانيد تاندون و عروق خوني را ببينيد و احساس کنيد اجازه بدهيد که دست شما به سبکي يک پر از روي قسمت هاي مختلف مچ دستتان حرکت کند دست را به آرامي روي پوست بکشيد و بي آنکه پوست را بکشيد به احساس خود توجه کنيد. اکنون فشار دست را کمي بيشتر کنيد به طوري که پوست با انگشتان شما حرکت کند. اين عمل اطلاعات بيشتري راجع به ساختار زير پوست به شما مي دهد فشار را بيشتر کنيد به طوري که ساختارهاي زيرپوستي شما روي استخوان زيرين آن فشرده شود. با اين فشار زياد حساسيت دست شما کاهش مي يابد و شما نمي توانيد به آساني بين ساختارهاي آن تفاوت قائل شويد. ران خود را لمس کنيد و به فشار  عميقي که براي به دست آوردن اطلاعات درباره تون عضلات در اين منطقه لازم است، توجه کنید.با تمام دستتان عضله را بگيريد و عضلات را کشش بدهيد و به تغييراتي که در هنگام مقاومت اين بافتها حس ميکنيد، توجه کنيد.

 امروزه با توجه به فراگیر شدن ماساژ درمانی افراد سعی دارند تا حرکات ابتدایی ماساژ را یاد بگیرند تا بتوانند از آنها برای رفع خستگی خود استفده نمایند.زمانی که به مراکز ماساژ درمانی مراجعه می کنید در نظر داشته باشید تا این کار توسط متخصص انجام شود و عوارضی برای شما در پی نداشته باشد.قبل از ماساژ با پزشکی مشورت نمایید تا از انجام آن مطمئن شوید و از فواید ماساژ بهره مند گردید.

مطالب مفید و مرتبط در سایت ماساژ در منزل را مطالعه نمایید.

Leave a comment


Copyright ©ماساژ در منزل